Sunday, January 8, 2017

LAWATAN PERTUBUHAN ANAK-ANAK YATIM ISLAM MUAR JOHOR

18 Disember 2016, Univeristy College Bestari telah menerima satu lawatan dari Pertubuhan Anak-Anak Yatim Islam Muar. Dengan Kehadiran lebih 80 orang anak yatim termasuk dengan kakitangan pertubuhan tersebut telah memberi peluang dan ruang untuk mengenal UC Bestari dengan lebih dekat lagi. Lawatan itu juga merupakan berketepatan dengan UC Bestari yang dikenali University untuk anak yatim dan Miskin seluruh Malaysia
Tujuan lawatan itu adalah untuk memberi pendedahan kepada anak yatim untuk mengenali dengan lebih dekat lagi yang dikatakan University anak yatim. Pada lawatan tersebuh telah merangkumi pelbagai tempat yang menarik di UC Bestari, ini termasuklah dari segi kemudahan akademik dan juga kemudahan aktiviti pelajar. 
Antara tempat lawatan yang diadakan adalah disekitar UC Bestari seperti Makmal Kejururawatan, Makmal Multimedia, Perpustakaan, Unit Ekuin, Taman Kelulut, Taman Arnab, Unit Keusahawanan dan banyak lagi. 
Sebelum berangkat pulang Anak yatim dan juga kakitangan pertubuhan telah dijamukan dengan makan tengahari bersama dengan Presiden PEYATIM, YM.Prof.Dato'Dr.Haji Tengku Mahmud Bin Mansor dan juga Isteri, turut serta Naib Canselor University YBhg.Prof. Dr.Ab.Aziz Bin Yusof. 
Ucapan terima kasih kepada rombongan anak-anak yatim Islam Muar semoga berjumpa lagi dilain masa. Kami warga University berdoa agar semua anak yatim mendapat keberkatan dari Allah SWT dan berjaya didunia dan akhirat. In Sha Allah.





No comments:

Post a Comment