Saturday, November 18, 2017

WAQAF PENDIDIKAN PEYATIM

1.2 Juta Ringgit Malaysia akan di guna bagi membangun bangunan keusahawanan UCB di setiu, Terengganu . Semua wang ini datang dari hasil Waqaf yang diberi oleh Tuan/puan semua.. Terima kasih saya ucapkan bagi wakil Warga UCB dan Peyatim . Jadi Marilah Sama-sama kita membantu agar dapat dibangunkan dengan cepat Wisma Keusahawanan ini ..

University College Bestari ( UC Bestari ) di Terengganu adalah sebuah universiti yang berkonsepkan waqaf pendidikan untuk membantu anak yatim atau anak miskin di seluruh negara. Kini lebih daripada 5,000 siswazah telah menamatkan pengajian di peringkat Diploma, Sarjana Muda dan Sarjana (MBA)
        
UC Bestari juga telah mengeluarkan biasiswa kepada 560 siswa program Asasi dengan belanja RM5.6 juta. UC Bestari juga telah mengeluarkan pendahuluan bagi menampung sara hidup, yuran pengajian dan asrama yang berjumlah lebih daripada RM21 juta. 

Jadi kepada seluruh umat Islam kami merayu, bantulah UC Bestari dengan membeli tanah bernilai RM30.00 satu lot 0.1 meter persegi  dan mewaqafkannya kepada Peyatim untuk menampung operasi UC Bestari. 

Lot tanah ini boleh juga dibeli dan dibayar di kaunter Pos Malaysia, BSN, Bank Rakyat, Bank Islam Malaysia Berhad atau di Cawangan Pasaraya Mydin. Dengan mewaqafkan itu, insya-Allah lebih ramai anak yatim atau anak miskin dapat dibantu untuk melanjutkan pengajian tinggi mereka di UC Bestari.

Mari sama-sama kita membeli waqaf secara online.

Waqaf Pendidikan Peyatim
                         
JOM WAQAF online sekarang.







Wallahu A'lam

No comments:

Post a Comment